11.6 C
Warszawa
środa, 28 października 2020

Coraz chętniej korzystamy z aplikacji mobilnych

Koniecznie przeczytaj

Przyjazny deweloper 2020

Biznes Raport Gazety Finansowej 36/2020 Biznes Raport - PRZYJAZNY DEWELOPER 2020

Rynek faktoringu w Polsce

Biznes Raport Gazety Finansowej 36/2020 Biznes Raport - RYNEK FAKTORINGU W POLSCE

Certyfikacja dla firm

Biznes Raport Gazety Finansowej 36/2020 Biznes Raport - CERTYFIKACJA DLA FIRM

Rynek call center

Biznes Raport Gazety Finansowej 36/2020 Biznes Raport - RYNEK CALL CENTER

Żappka zgromadziła ponad 3 mln użytkowników

Popularność aplikacji mobilnych stale rośnie, a w I kwartale br. wzrost ten był lawinowy – instalowano 105 proc. aplikacji biznesowych więcej niż w analogicznym okresie ub. r. Niemal równie chętnie pobierano aplikacje związane z restauracjami oraz jedzeniem – wzrost aż o 73 proc. Na polskim rynku jedną z najpopularniejszych bezpłatnych „appek” stała się Żappka, czyli aplikacja mobilna sieci sklepów Żabka, która zgromadziła ponad 3 mln użytkowników.

Zainteresowanie Żappką w ostatnich miesiącach dynamicznie rosło, a nowe funkcjonalności, m.in. możliwość zamawiania produktów w ramach usługi „Zamów i odbierz” czy płatności bezdotykowe Żappka Pay, zostały wdrożone w czasie pandemii dla zwiększenia wygody i bezpieczeństwa klientów sieci.

Od końca maja 2019 r. aplikacja Żappka oferuje użytkownikom specjalne promocje na wybrane produkty oraz dedykowaną ofertę tworzoną z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji. Aplikacja pozwala także na zbieranie w programie lojalnościowym tzw. żappsów, czyli punktów wymienialnych na nagrody.

– Zakładaliśmy, że na koniec 2020 r. z aplikacji Żappka będzie korzystać ok. 3 mln użytkowników. Tymczasem zainteresowanie aplikacją w ostatnich miesiącach dynamicznie rosło, a liczba ta została już przekroczona. Z pewnością przyczyniły się do tego wprowadzone w pierwszym półroczu nowe funkcjonalności, takie jak możliwość zamawiania produktów w ramach usługi „Zamów i odbierz” czy płatności bezdotykowe Żappka Pay – mówi Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu ds. finansowych i rozwoju w firmie Żabka Polska. W kwietniu sieć rozpoczęła testy usługi „Zamów i odbierz”, dającej możliwość zamówienia produktów poprzez aplikację Żappka, zapłaty za nie i odbioru bezpośrednio w sklepie. Obecnie usługa dostępna jest w 150 sklepach Żabka na terenie 6 miast.

Od połowy czerwca we wszystkich sklepach sieci można korzystać także z nowej usługi Żappka Pay, czyli możliwości płacenia aplikacją Żappka – jednym skanowaniem aplikacji można płacić za zakupy, zbierać punkty lojalnościowe oraz korzystać z promocji. Żappka była też wykorzystywana do realizacji akcji charytatywnej, która wspierała 16 szpitali zakaźnych w walce z pandemią COVID-19. Użytkownik mógł przekazywać punkty w ramach pięciu przedziałów liczbowych. Każda kwota ofiarowana przez klienta była podwajana przez firmę Żabka Polska. Łącznie zebrano 3 mln zł.

Aplikacja mobilna sieci Żabka dostępna jest bezpłatnie w sklepach Google Play oraz App Store.

AK

Najnowsze

Edukacja musi się rozwijać

XXI w. (a jesteśmy już w trzeciej jego dekadzie) stawia ciągle nowe wyzwania. Jednym z nich są nowe formy kształcenia. To ważne,...

W czasie pandemii popularne rozprawy online

W Sądzie Arbitrażowym przy Krajowej Izbie Gospodarczej, w czasie pandemii COVID-19 rozprawy online cieszą się takim samym zainteresowaniem, jak tradycyjne posiedzenia. Od...

Niewydolność nerek a koronawirus

Nerki to jeden z najbardziej zaniedbywanych narządów. Szacuje się, że na choroby nerek może cierpieć nawet 11 proc. mieszkańców naszego kraju. Jak...

Wyboista droga e-myta

Z początkiem lipca już trzecia z rzędu jednostka rządowa zajęła się poborem e-myta. Krajowy System Poboru Opłat (KSPO) jest teraz zarządzany przez Krajową...

Z lotniska w Modlinie więcej lotów

Największa w Europie linia lotnicza - Ryanair ogłosiła zimowy rozkład lotów z Portu Lotniczego Warszawa/Modlin. Zdaniem zarządu daje to nadzieje na to,...